DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
EISL 515
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını ve gelişimini, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme ve konumlandırma, pazarlama karması stratejileri (ürün, fiyat, dağıtım, iletişim) ve pazarlama alanındaki güncel konuları tartışarak öğrencilerin temel pazarlama ilkeleri hakkında bilgilenmesini hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel pazarlama kavramlarını tanımlayabilecektir.
  • Pazarlama çevresindeki mikro ve makro faktörleri açıklayabilecektir.
  • Tüketicilerin davranışları altında yatan temel sebepleri tartışabilecektir.
  • Pazar bölümlendirme yöntemlerini tanımlayabilecektir.
  • Hedef kitle belirleme ve konumlandırma stratejilerini tartışabilecektir.
  • Pazarlama karması stratejilerini (ürün, fiyatlandırma, dağıtım, iletişim) açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, konumlandırma, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri, pazarlamada etik gibi konular incelenir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı Ve Uygunlaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi
2 Pazarlama Süreci, Pazarlamada Temel Kavramlar ve Güncel Konular
3 Pazarlama Çevresi
4 Pazarlama Planı
5 Tüketici Davranışları
6 Pazar Araştırması
7 Pazar Bölümleme, Hedefleme, Konumlandırma Stratejileri
8 Ödev / Uygulama
9 Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri
10 Pazarlama Karması: Fiyatlandırma Stratejileri
11 Pazarlama Karması: Dağıtım Kanalları
12 Pazarlama Karması: İletişim Stratejileri
13 Kavramların Uygulanması
14 Sürdürülebilir Pazarlama: Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı
  • Principles of Marketing, Kotler and Armstrong, 16th Edition, Pearson Education.
  • Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk 
  • A’dan Z’ye Pazarlama, Philip Kotler 
  • Pazarlama 4.0, Gelenekselden Dijitale Geçiş, Philip Kotler
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye    Uygulamaları, Ömer Baybars Tek
  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Pazarlamada Yeni bir Paradigmaya Doğru, Bayraktaroğlu, İlter ve Tanyeri.     
  • Diğer kitap ve makaleler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
Final Sınavı
1
80
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
80
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
-
Final Sınavı
1
34
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest